lørdag den 11. maj 2013

AFTEN HYGGE! :)

Lige nu sidder vi alle tre og hygger i sofaen :) Christian ser Indiana Jones og tænkte jeg så lige kunne blogge lidt fra iPad'en :)

Jeg har bagt boller idag og den omgang kom jeg lige til at bage nogle flere marengs, hihi :) Tænkte jeg lige ville dele opskriften med jer.

Man skal bruge 3 æggehvider og 150g sukker! Step 1: Pisk hviderne stive. Step 2: Put tre spsk sukker i massen og pisk i ca. 3min. Step 3: Vend resten af sukkeret i massen fx. Med en dejskraber. Step 4: Vend den i den mængde kakaopulver du syntes passer til dig (dette step undlades hvis du ikke vil have med kakaosmag) Step 5: Put i en pose klip hjørnet af og sprøjt ud på en bageplade med bagepapir (man kan også bruge en sprøjtepose selfølgelig). Tilsidst skal de i ovnen på 100grader alm. ovn i ca. 1 time. Jeg giver dem selv 50min fordi jeg godt kan lide de er bløde i midten - måden man kan se de er færdige er at de slipper bagepapiret uden at gå i stykker :) PRØV JER FREM :)


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar